IEDERE DAG BETER.

ADEMWERK VOOR TOPSPORTERS

Laat jouw lichaam (nog) beter functioneren

Ademhalen is niet slechts het verplaatsen van lucht in en uit je lichaam om je spieren harder te kunnen laten werken. Ademhalen doe je als topsporter met het doel om jouw lichaam optimaal te laten functioneren onder stress: voor, tijdens en na een wedstrijd. En belangrijker nog: ademhalen kun je trainen!

Exclusief traject

Je bent bereid om een stapje verder te gaan. In dit traject leer je in maximaal drie maanden tijd alles over je ademhaling en combineer slimme ademtechnieken met de laatste technologie afgestemd op jouw specifieke sport, je trainingsregime en je behoefte zodat jij het maximale uit je trainingen en je nachtrust haalt.

Reguleer je ademhaling,
controleer je prestaties.

Je lichaam is je belangrijkste tool. Je prestaties, acties en reacties worden voor velen bekeken en beoordeeld. In het echt en op social media. Stress is een goede bekende van je en je herkent de haat liefde verhouding met de druk die erbij hoort.

Het wakker liggen voor of na een wedstrijd. Met of zonder een blessure. Zere benen, een druk hoofd en slaap die maar niet wil komen. Medicatie helpt wellicht iets maar er is een betere tool om direct je staat van zijn te verbeteren waar je waarschijnlijk nog niet aan gedacht had: je ademhaling. 

Versla gisteren, verbeter vandaag en heers morgen.
Door te leren om je ademhaling slim in te zetten zijn je lichaam en hoofd beter in balans. En hierdoor ben je minder snel geblesseerd en meer gefocust. Klaar voor je volgende grote moment.

Een paar procent beter
Je herstelvermogen is cruciaal voor een volgende training of wedstrijd. Je besteed al aandacht aan je voeding, je let erop dat je genoeg drinkt en je weet waarschijnlijk al wel hoe je het beste uit jezelf haalt. Ik ben er ook niet om dat aan te passen. Ik ben er om je te zeggen dat er nog een paar procent extra winst schuilt in je ademhaling. 

Nét wel? 
Een paar procent is op topniveau cruciaal. Het verschil tussen nét wel of nét niet dat doelpunt of die redding maken. Nét wel of nét niet dat (wereld)record. Nét wel of nét niet als eerste boven.

“Once you have taken the red pill on breathing, there is no turning back”

Topsport is continue verbeteren. 
Vandaag beginnen we met je ademhaling.

Als topsporter wil je op je lichaam kunnen vertrouwen. Je wit het maximale uit jezelf halen. Je moet weten op welke dagen je 110% kunt geven. En op welke dagen je moet herstellen. Je lichaam geeft je verschillende signalen. Deze kun je nog beter leren aanvoelen en begrijpen. En nog belangrijker: beïnvloeden.  Technologie en bewustwording van je ademhaling gaan hierbij hand in hand. 

In dit intensieve traject leer je om je ademhaling in te zetten als ultieme wapen: sneller herstellen, dieper slapen en beter presteren.

Verminder kortademigheid

Kortademig zijn betekent veelal niets anders dan een disfunctionele ademhaling en lage tolerantie voor CO2. Ademwerk verbetert je ademhaling en vermindert kortademigheid

Verbeter je conditie

Beter ademhalen betekent efficiënter omgaan met je energievoorraad. Dit zorgt ervoor dat je langer door kunt of harder kunt pushen.

Verbeter je houding

Om goed te kunnen ademen is een optimale houding belangrijk. Alleen al het letten op je ademhaling verbetert je houding, voeg daar een paar slimme oefeningen aan toe en je longen gaan open!

Optimaliseer je energieverbruik

Een te hoge ademfrequentie zorgt voor een lichaam dat te snel aan staat. Een hogere hartslag betekent hogere verbranding en dus zinloos energieverbruik.

Verbeter je slaap

Misschien wel de basis van alles: slaap. Tijdens je slaap sla je alle bewegingen op die je tijdens je wedstrijd automatisch wil kunnen maken. Tijdens je slaap rust je uit, verwerk je emoties en voer je afvalstoffen af. Snappen hoe je slaap optimaliseert is key.

Vergroot je herstelkracht

Doorbloeding van spieren en weefsels is cruciaal als het gaat om herstel. Door te zorgen voor maximaal zuurstofafgifte (BOHR effect) en vasodilatatie (verwijde bloedvaten) herstel je sneller dan voorheen.

Verhoog je stress tolerantie

Stress is de enige constante factor in je leven. Hoe je hiermee omgaat kun je bepalen met je ademhaling en je mindset. Een combinatie van joude training en ademoefeningen verhogen je stress tolerantie.

Vergroot je belastbaarheid

Langer en harder door kunnen trainen is een belangrijke basis voor groei. Goed uitgerust en hersteld kun je meer van jezelf vragen.

Don't react. Respond​.

Prikkels krijg je de hele dag. Vaak reageren we impulsief en primair. Terwijl vaak de tweede of derde optie een passendere reactie was geweest. Maar dan dan is het vaak al te laat. Je hebt iets doms gedaan of iets doms gezegd. In dit traject leer je om slimmer met prikkels om te gaan en de juiste reactie te kiezen, in plaats van de snelste reactie. 

Het Fundament

Drie pijlers

Ademfysiologie

Ademwerk heeft alles te maken met het verbeteren van de zuurstofopname door gebruik te maken van specifieke ademhalingstechnieken. 

Het verhogen van je tolerantie voor hoge niveaus van kooldioxide (CO2) en lage niveaus van zuurstof (O2). Door een hogere aërobe (met zuurstof) en anaërobe (zonder zuurstof) capaciteit te hebben, kunnen we meer doen met minder; om met elke ademhaling sneller en verder te oefenen. 

Onder water | ijsbaden | Loopband
We trainen samen in zwembaden, ijsbaden, op de loopband en het terrein van jouw specifieke discipline. Aan het eind van dit traject zijn er geen ademgeheimen meer voor jou!

Mechanica

Door je mond, door je neus, met een pauze, aaneengesloten langzaam in, langzaam uit, naar je buik, naar je borst, met geluid, zonder geluid. 

Er zijn ontzettend veel manieren om te ademen en je ademhaling te beïnvloeden. En allemaal hebben ze een ander effect. Leer welke ademtechniek het beste past bij verschillende situaties. Samen zorgen we dat je borstkas en middenrif krachtiger, beweeglijker en functioneler werken. 

Kracht | Rust | Focus
We behandelen oefeningen voor herstel, voor kracht, voor rust en voor meer focus. Theorie en praktijk gaan hand in hand en je snapt waarom het werkt. 

Technologie

Meten is weten. We gebruiken de nieuwste technologie om voelen en weten te combineren. Zo krijg je inzicht in het effect van je ademhaling op je lichaam en geest.

Onder andere door de WHOOP 4.0 in te zetten krijg je een goed beeld van je nachtrust, je herstelvermogen en het effect van je trainingen en de ademoefeningen. Dit kleine apparaatje meet bijna 100 keer per seconden allerlei vitale gegevens en geeft je allerlei slimme tips over je dag en je nacht. 

Verminder blessures
Je leert je HRV beïnvloeden en je slaap optimaliseren. We meten je longfunctie, je zuurstof saturatie en meer. Zo vergoot je je belastbaarheid en verminder je de kans op blessures. 

3 maandentraject 'Ademwerk voor topsporters'

3 maanden ALL IN 1-1

Leer alles over je ademhaling en pak die paar procent!
op aanvraag
  • PRIVÉTRAINING
  • ADEMANALYSE
  • WHOOP 4.0
  • PULSE OXIMETER
  • LONG FUNCTIE TEST
  • IJSBAD (3X)
  • ZWEMBADSESSIE
  • 1-1 SESSIES
  • NULMETING
  • EINDMETING
  • ZAKELIJKE FACTUUR
Een investering in je slaap, je herstelvermogen en je prestaties.
Bovenal een investering in jezelf en in je carrière.

Dit is een uniek traject en alleen voor sporters die klaar zijn voor de volgende stap. Door de unieke combinatie van theorie, oefeningen en intensief contact zul je snel vooruitgang merken. Je kunt zonder gevaar starten in je seizoen maar pas op: je zult niet meer willen stoppen. 

Voor wie: Dit traject is speciaal voor voetballers, wielrenners, (tri)atleten, autocoureurs, tennissers, hockeyers en andere topsporters. Als je ademklachten hebt pakken we deze uiteraard direct aan maar dit traject wordt aangeraden voor alle sporters, ook zonder gezondheidsklachten maar op jacht naar de winst! Let op: max vijf plekken beschikbaar.

Resultaat: Beter met stress omgaan, verbeterde neusademhaling, verbeterde conditie, minder hyperventilatie, minder tinnitus, verbeterde HRV, sterker middenrif, verbeterde slaap, meer kennis van je lichaam en je ademhaling. Kortom: sneller herstellen, beter presteren. 

Tijdsduur traject: 3 maanden

Startdatum: 1 april 2023

Contact: Wekelijks 1-1 (persoonlijk, app, e-mail). 2x per maand fysieke sessies op verschillende locaties van 90-120 minuten. (locaties zijn mijn behandelkamer, zwembad, ijsbad, sportveld, atletiekbaan etc.)

Inbegrepen: WHOOP 4.0 (a €300,- voor een jaar), pulse oxImeter, long functie tests, ademanalyse, zwembad sessie, ijsbad (3X)

Prijs: Op aanvraag (vanaf €950,- per maand)

Wie is Steven? En hoe weet hij dit allemaal?

Tijdens een trainingsrit op mijn racefiets in 2018 in Mexico ben ik van achter aangereden. Een zware hersenschudding en whiplash waren het gevolg. Ik had problemen met mijn geheugen, slapen, concentratie en zelfs andere talen spreken lukte niet meer. Ik had allerlei onverklaarde klachten en in het medische circuit kon niemand mij echt helpen.

Tot dat ik een speciale ademhalingstechniek leerde: de Epiphora methode. Met een paar simpele oefeningen startte mijn interne harde schijf weer op, ik wist niet wat ik meemaakte! Wat een winst en vooruitgang boekte ik, en dat alleen door anders ademhalen? Ik kon het bijna niet geloven. Sindsdien ben ik in de wondere wereld van ademhalen gedoken en sinds 2020 is Ademwinst een feit. Mijn pad heeft me geleid langs bekende ademmethodes zoals Wim Hof, Buteyko, Holotropic en Pranayama.

Sinds 2018 behandel, lees en experimenteer dagelijks met ademhaling. Van hyperventilatie, blessureleed, stress, trauma  en achterblijvende prestaties. Ik geef wekelijks trainingen en workshops aan zowel particulieren als (zorg)professionals. 

Men zegt over mijn werkwijze dat ik ademhaling sexy, leuk en weer interessant maak. Mijn missie is dan ook: kennis van ademfysiologie onder sporters, trainers en professionals vergroten en als vast onderdeel van iedere trainingsregime maken. Een sport(er) per keer. 

JA, IK WIL MEER WETEN!

Dit intensieve programma is niet voor iedereen en heeft een toelatingseis. Middels onderstaand formulier kun je aangeven welke sport je beoefend en op welk niveau. De beschikbaarheid van dit traject is beperkt.


Meld je aan en ontvang deze handige pdf met zeven ademtips!Direct in zeven stappen naar meer Ademwinst?

Laat hieronder je e-mailadres achter en ontvang direct de pdf. Tevens stuur ik je af en toe leuke updates, nieuwe trainingen een aanbiedingen. Nooit meer dan 2-3 keer per maand. En uitschrijven kan uiteraard altijd.