Oefening (video): Coherente ademhaling | 5 seconden

Coherente Ademhaling

Dit is een begeleide, coherente ademhalingssessie van 10 minuten. Je ademhaling wordt geleid in rondes van 11 seconden: dit betekent dat je 5,5 seconden inademt en 5,5 seconden uitademt, dus in totaal 5,5 ademhalingen per minuut.

 

Dingen om te onthouden:

1. Adem in en uit door je neus (neusademhaling)
2. Adem langzaam en gelijkmatig in gedurende de volledige 5 seconden inademing en 5 seconden uitademing
3. Start elke ademhaling door je middenrif (diafragma) te activeren door naar je buik te ademen (middenrifademhaling)
4. Houd je adem rustig (de ademhaling die je in de video hoort is alleen om je te helpen een ritme te behouden)

 

Voordelen van een langzame en coherente ademhaling zijn o.a:

– gebalanceerd autonoom zenuwstelsel
– verminderde sympathische respons (stressrespons)
– verhoogde parasympathische respons (relaxatiereactie)
– verbeterde vagale toon
– verbeterde hartslagvariatie (stress tolerantie)

 

En dit resulteert in:

– minder stress
– minder angst
– verhoogd gevoel van innerlijke rust
– verhoogd gevoel van algemeen welzijn
– vasodilatatie (wat een verlaagde bloeddruk betekent)
– betere doorbloeding van spieren, weefsels en organen
– betere slaapkwaliteit
– betere spijsvertering

Deze cursus bevat al mijn kennis, oefeningen en ervaringen. Als je echt aan de slag wilt met je gezondheid is dit jouw training. Leer alles over de chemie, de anatomie, de neurologie en de kracht van kou! 

Meld je aan en ontvang deze handige pdf met zeven ademtips!Direct in zeven stappen naar meer Ademwinst?

Laat hieronder je e-mailadres achter en ontvang direct de pdf. Tevens stuur ik je af en toe leuke updates, nieuwe trainingen een aanbiedingen. Nooit meer dan 2-3 keer per maand. En uitschrijven kan uiteraard altijd.